Doel 41: Probeer min. 100 nieuwe recepten uit

Het gaat erg langzaam, dus ik moet even mijn best gaan doen. Vandaar weer 3 nieuwe recepten.

Als eerste heb ik samen met mijn zus een cake/biscuitdeegrol gemaakt:

Ja, het is een rol! We wisten dat het een uitdaging zou worden, maar het lukte ons echt niet om er een mooie rol van te maken. Hoe dan ook, hij smaakte best goed. Het ‘deeg’ bestond voornamelijk uit eiwitten en suiker en de vulling bestond uit aardbeien en nectarines. Uiteindelijk was hij mierezoet, maar we hebben ervan gesmuld!

Verder heb ik één van de nieuwe groentecreaties van Bonduelle uitgeprobeerd. Het is een blikje met courgettes, aubergines en tomaat in een saus. Eerlijk gezegd vond ik het niet super. Er zat veel te veel saus in en de groenten hadden geen structuur meer, in mijn eigen worden, ze waren heel snotterig… niet voor herhaling vatbaar dus.

Vandaag heb ik de Lemongrass Chili kip op:

Ondanks dat ik helemaal niet van bonen houd, vond ik dit wel erg lekker. Vandaar het recept:

Snij een kipfilet in stukjes en bak bruin. Voeg daarna de boontjes en in stukjes gesneden ui en paprika toe. Bak dit zo’n 2 à 3 minuten en voeg dan wat Conimex Lemongrass Chili woksaus en wat peterselie toe. Verwarm het geheel nog een minuutje.

Lekker met rijst en chili kroepoek.
N.b. ik had verse boontjes, dus die heb ik eerst 15 minuten gekookt.

De lijst tot nu toe:

  1. Gevulde puntpaprika’s
  2. Hete kip met komkommersalade
  3. Yoghurtmuffins
  4. Kruidige Indische kip
  5. Gerookte forel salade
  6. Foeyonghai met garnalen
  7. Laagjestaart met mascarpone en frambozen
  8. Tagliatelle met wiltof, kipfilet en mozzarella
  9. Pannenkoek met kerrie, appel en mandarijn
  10. Quiche met zalm en spinazie
  11. Zomerse vruchtenrol
  12. Bonduelle ratatouille met pasta
  13. Lemongrass chilikip met boontjes

Het bericht met de vorige 2 probeersels: Klik
Het vorige échte berichtje over dit doel: Klik

Dit bericht werd geplaatst in Eten/Drinken. Bookmark de permalink .

Een reactie op Doel 41: Probeer min. 100 nieuwe recepten uit

  1. Pingback: Doel 41: Probeer min. 100 nieuwe recepten uit | Day Zero Project van de Rode Boeddha

Plaats een reactie